Álláskeresés a Linkedinen – a Jobs menüpont áttekintése

Álláskeresés a Linkedinen – a Jobs menüpont áttekintése

Ez most a Linkedin-sorozat második darabja. A múlt héten bekapcsoltad az Open to work kapcsolót, így látható álláskeresővé váltál a Linkedinen. Ez volt a passzív mód. Ebből annyi már látszik, hogy nézegetik a profilod olyanok, akik révén az új állásodról lehet beszélgetni…

Mihez kezdhetsz ezzel? Pár dolog, amit azonnal megtehetsz:

  1. A toborzók, akik megtekintettek, és láthatók, valószínűleg a saját honlapjaikon is hirdetik a nyitott pozíciókat. Tehát, nézd meg ezeket a honlapokat, adj be jelentkezéseket a neked megfelelő pozíciókra.
  2. Beszélhetsz az álláskeresésedről azokkal az ismerőseiddel, akik most hirtelen megtekintettek. Hátha van ötletük, esetleg a munkahelyük fizet referral bonust, te meg pont jó jelölt lennél egy pozícióra náluk… Itt akár a telefonhívás is működhet, ha elég bátor vagy. Miért ne lennél? Ezek az emberek ismerőseid…
  3. Ha még bátrabb vagy, akkor azoknak is írhatsz egy Linkedin üzenetet, akik ismeretlenül megnéztek, és érdekesek lehetnek… Ezt csak haladóknak ajánlom, és csak akkor, ha publikus, „open to work” badget is kitettél.

Aktív Linkedin használat

A Linkedin a HR-es accountot vásárló toborzóknak azt ígéri, hogy jó jelölteket tesz eléjük, ennek jelei már látszanak a te értesítési területeden is. És bizony meg is teszi,

íme egy screenshot recruiter oldalról – egy kattintással kaphat javaslatokat a felvitt keresésére: “recommended matches”… (kép forrása: business.linkedin.com) Itt már látjuk azt is, miért kell a skills pontot rendesen töltögetni a profilben.

Azon túl, hogy megjelentél keresésekben, a Linkedin arról is értesít, ha neked való állások kerülnek a hirdetési felületére – ezt is ígéri a hirdetőknek. Ha be vannak állítva a mobilodon a Linkedin app értesítések, akkor majd ott is felugrálnak, egyesével. A Linkedin folyamatosan motiválni/nyomasztani fog, hogy márpedig tessen jelentkezni. Ha már felmerült benned, hogy „open to work”, akkor már nyitott kapukat döngetnek ezzel, de a folyamatos emlékeztetés nem árthat, legfeljebb az agyadra megy egy idő után, és elkezdesz jelentkezgetni 😊

Éééés, itt a pillanat, amikor aktívan rá kell kattintanod a Jobs ikonra. Megszoktuk már, hogy a kereséskor szűkítünk, de itt ilyet nem teszünk! Csak egy klikk, és kész!

Welcome to the real world!

Íme a munkaerőpiac egy másik dimenzióban, csak most, csak neked. A világ kitárul előtted, olyan távlatokat láthatsz, amit még ezelőtt talán sosem láttál egy mezei állásportálon, ill. a magyar munkaerőpiacot sem láttad még így. A reményvesztett álláskeresőknek ezért ajánlom a Linkedin Jobs-t – lelkesítő látni, mit érünk el egyetlen kattintással. Nekem meg lelkesítő látni, hogy visszakapják a reményt. Egyetlen kattintással…

Rengeteg releváns pozíció, igényes, erős cégek. Akár remote munka, amit az otthonodból is végezhetsz számodra talán ismeretlen, de hatalmas cégeknél, akik pl. nem akarnak komoly befektetéssel megjelenni elsőre Magyarországon, de egy-egy jó szakembert a magyar piacról szívesen látnak a cégükben. Mostantól némi barokkos túlzást megengedve a Föld nevű bolygó lett a cégek geo beállítása a jelöltkeresésekhez. A COVID hatására az innovatív cégek rájöttek, hogy ha nem lehet telephelyről, irodából dolgozni, online kapcsolattartás, videocall stb. az új normális, akkor tökmindegy, hogy 2 kilométerre laksz az irodától, ügyféltől, vagy 2000-re. Ráadásul így a jó jelöltekben is nagyobb a merítés. Ha így állsz munkába, annak lesznek munkajogi, adózási vonzatai is, de ez most még nem fontos, majd akkor úszunk, ha a vízhez értünk 😊

A fenti kép egy valós profilra érkező álláshirdetéseket mutat, az adott álláskereső tudtával és kifejezett engedélyével teszem ki. Csak a személyére utaló infókat takartam ki. Mert pont azt akarom megmutatni, hogy pl. egy jól összerakott IT sales profilra milyen állásokat ad ki a Linkedin algoritmusa, anélkül, hogy bármit is filtereztünk volna. IT, vagy IT related cégek sales vagy sales közeli hirdetései, és egy-két egyéb ötlet. Azért nem filterezünk, hogy ezeket az ötleteket is lássuk.

Már látszik, hogy tényleg kinyílt a világ, pl. miért gondolja a Linkedin, hogy emberünk jó product manager lenne? Arra sosem gondolt a jelölt, hogy „success manager” pozíciót keressen magának, de nem rossz ötlet… Ráadásul salesként pozicionálja magát, és a neki Linkedin szerint való pozíciókból összesen 1 tartalmazza a „sales” szót. Érdemes lesz megnézni ezeket az álláshirdetéseket majd részleteikben is, de megint látszik: ha ő önkezével keresgél pozíciókat portálokon, eléggé mellémehet a keresése. Ha lefilterezzük „sales”-re a keresést, akkor 1 pozíciójavaslatot fog kapni. Így lett 12 megpályázandó állás a keresés első oldalán.

Az első infók az állásokról

Van pár újdonság, amit a Linkedinnel szemben szintén nem tudnak állásportálok, de az álláskeresőkön segít. Nézzük meg az álláshirdetéseket nagyvonalakban, rajtuk pár érdekes tag-et.

  1. Van ugye cégnév. Vannak itt is ügynökségi keresések, de ők is sok esetben elmondják, ki a cég, mert akinek HR profilja van, azt arra is mérik, mennyi jelentkezést tud begyűjteni. Márpedig a Linkedin felhasználói közönsége is igényes, nem jelentkeznek olyan állásra, amiről nem tudják, kit-mit takar.
  2. Van információ arról, mikor került ki a hirdetés.
  3. Látod, hogy hány volt kollégád dolgozik az adott cégnél. Náluk akár érdeklődni is lehet, milyen ott dolgozni – nem árulhatnak zsákbamacskát a hirdetők, nem is akarnak.
  4. Actively recruiting” – Ezt a taget a Linkedin teszi rá azokra a hirdetésekre, ahol a cégek tényleg aktív toborzó munkát végeznek. Pl. a recruiter aktívan nézi a jelölteket, kereséseket végez stb. Tehát, látod, hogy ott tényleg történik valami, biztosan nem kamu álláshirdetés, CV-gyűjtés, adatbázis-töltés történik. Hozzáteszem: attól, hogy ez a tag nincs rajta a hirdetésen, még nem jelenti azt, hogy kamu lenne a hirdetés. De majd látunk még csodákat később e témában is 😊
  5. Promoted”: a Linkedin az alap profilod alapján azt gondolja, hogy ez igazán való neked, ezért előre sorolja a többi hirdetéshez képest. Ebből is látszik, hogy ide érdemes minőségi álláshirdetést megfogalmazni, különben nem lesz jelölt… A Linkedin aranyosan versenyezteti a fizető hirdetőit a hirdetési minőséggel. Érdekes üzleti modell a fizető vevő szívatása, de láthatólag bejön 😊 Álláskeresőként ebből profitálhatsz.
  6. Látjuk azt is, hány jelentkező van már az adott állásra.
  7. Van „Easily apply” tag is, ez azt jelenti, hogy a Linkedin profilodat fogja elküldeni a toborzónak, amikor az „apply” gombra kattintasz majd.

Innentől kezdhetnél kombinálni: pl. nincs jelentkező, 3 hete kint van promoted jelzéssel. Itt valami nem kerek… vagy annyira specialista pozíció, hogy nem mer rá senki jelentkezni, vagy más baj van. És ezt a fajta kombinálást rögvest fejezd is be, mert nem jó stratégia álláskeresőként. Ha majd megnyitjuk az álláshirdetést, és kicsit értelmezzük, abból már teljesebb képet kaphatunk.

Folyt. köv. az egyes álláshirdetések elemzésével

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Egyetértesz? Vitatkoznál? Hozzáfűznél valamit? Várom szeretettel a kommented!

Ha neked is személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, pályaorientációban, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból, nézd meg hogyan tudok segíteni eligazodni az álláskeresés útvesztőiben!  További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!

###

Írj te is!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Mások mondták:

  1. Belavoltam
    mondta:

    Tenyleg igaz, hogy a Linkedin-en kinyilik a vilag. Sok megkeresest kapok kulfoldi munkak kapcsan is. Ma pl. egy arab legitarsasagtol kerestek meg teljesen remote munkavegzes kapcsan. Jopofak is, ahogy irjak, hogy tuti adomentes az ott megszerzett jovedelem. Ami teljesen jo, de attol meg magyar adoalany vagyok, es kemenyen odaver az idei 40%-os kata buntetoado is.

    Ill. meg annyi a kulfoldi poziciokrol, hogy jellemzoen 6-12 honapos kontraktor melokat ajanlanak (kikoltozessel!). Nem is ertem, miert nem akarok feladni egy ilyenert egy nagyjabol stabil allast.

  2. Belavoltam
    mondta:

    “COVID hatására az innovatív cégek rájöttek, hogy ha nem lehet telephelyről, irodából dolgozni, online kapcsolattartás, videocall stb. az új normális, akkor tökmindegy, hogy 2 kilométerre laksz az irodától, ügyféltől, vagy 2000-re. Ráadásul így a jó jelöltekben is nagyobb a merítés.”

    Ez forditva is igaz. A munkavallalok egy resze is rajott, hogy folosleges orakat eltolteni naponta az utazassal, ha otthonrol is ugyanugy el tudjak vegezni a munkat. Ebben a honapban meg home office-bol dolgozom, de aztan elvaras az 50% irodai jelenlet. A CEO-nak van egy becsipodes, hogy szerinte csak helyben hatekony a munka. Viszont nekem mar heti 1 (nagy neha 2) nap is boven eleg az irodaban, -bol. Szoval az augusztus erdekes lesz. Ha nagyon nem talaljuk meg a kozos hangot home office / iroda aranyban, akkor en is bekapcsolom az “open to work” zold felholdat.

  3. L. Cz.
    mondta:

    Felkeltetted az érdeklődésemet, különösen az alábbi két szakasz közti ellentmondással:
    “A világ kitárul előtted, olyan távlatokat láthatsz, amit még ezelőtt talán sosem láttál egy mezei állásportálon, ill. a magyar munkaerőpiacot sem láttad még így”
    illetve:
    “Mert pont azt akarom megmutatni, hogy pl. egy jól összerakott IT sales profilra milyen állásokat ad ki a Linkedin algoritmusa, anélkül, hogy bármit is filtereztünk volna”
    Szerintem az IT sales-esek számára eddig is jó volt a magyar álláspiac, a LinkedIn-profiljuk optimalizálása és ügyes használata nélkül. És ezzel nagyjából egyedül is voltak a hazai álláskeresők széles tömegei között.
    De megpróbálom alkalmazni amiket írtál a saját, nagyon nem IT sales-es profilomon. Kíváncsi vagyok, vajon ebben a szektorban is működik-e olyan jól a LinkedIn.
    (és nem zárom ki, hogy igazad lesz, bár most még nem nagyon hiszek benne)

    1. jobangel
      mondta:

      Az érdeklődés felkeltése a cél 🙂

      Nálam ki van próbálva a dolog tudományos területekre, mérnökökre, IT gurukra, környezetvédelmi szakikra – ez utóbbiak elég nehezen találnak álláshirdetést, de mégis, itt jobban működik, mint a portálokon.
      Sok faktora lehet ennek, hogy miért itt hirdet egy cég:

      – A salesek amúgy is fent vannak a Linkedinen, nekik érdemes ott hirdetni, jó nagy merítés lesz.
      – Gurukat bárhol is hirdetnek, mindegy, csak legyen valahonnan jelölt, mert azokat csak elhozni lehet más cégtől…
      – Ha valami ritkábban keresett ember kell, akkor is valószínűbb, hogy van friss Linkedin profilja, minthogy van frissített CV-je valami állásportál adatbázisába, amihez még hozzáfér.

      És tényleg a jelöltminőség miatt hirdetnek itt: a portálokon boldog-boldogtalan, minimális releváns profillal jelentkezik…

      Szóval, kulcsszavazz vadul, olyat is szabad, hogy az “About”-ba írsz egy “Keywords: …. ” részt is. “Open-to-work” titkosra bekapcsol, 2-3 nap múlva csodálkozik 🙂

      1. babona
        mondta:

        Tetszik LinkedIn sorozat, menjen tovább! Kell a biztatás mindenkinek.

        1. jobangel
          mondta:

          Köszönöm a biztatást! Van még muníció hozzá, nyáron meg a fű sem nő, szóval ráérek screenshotokat maszkolgatni 🙂

      2. Balfredo Alfredo
        mondta:

        Igen, múlt héten bekapcsoltad, hogy #opentowork. Két eset lehet: Vagy a kápód személyesen veszi észre, vagy – ami valószínűbb, elvégre egy vérbeli kápó nem tudja, mi a LinkedIn – egy ‘kedves’ kollégád besúg a kápódnál, hogy el akarod hagyni a munkáltatódat.
        Ha nem kápód, hanem vezetőd lenne, akkor bizonyára tárgyalást folytatnátok arról, hogy milyen fizetésemelést/javuló munkakörülményeket kapsz cserébe, ha nem lépsz ki a munkáltótódtól. De mivel kápód van, csak azért is kirúg, elvégre elég korlátolt ahhoz, hogy higgye: nincs pótolhatatlan ember.

        https://hvg.hu/kkv/20210708_Ujraelesztett_keses_munkahely
        https://telex.hu/kult/2021/07/05/maros-andras-pentek-16-30-telextarcak-tarcanovella

        1. jobangel
          mondta:

          Ha az open-to-work cikkemet is olvastad volna, tudnád, hogy van “only recruiter” opció, azaz a főnök vagy kolléga nem fogja látni, ha nem akarod.

      3. L. Cz.
        mondta:

        Örömmel jelentem: az érdeklődés felkeltése működik, olyannyira, hogy elkezdtem a sorozatban leírtak alapján formálni a profilomat LinkedIn-en. Adjunk egy esélyt az oldalnak, hátha jó lesz!
        Kevésbé örömmel jelentem: nem történt csoda. Igaz, nem is ígérted, hogy történni fog. Sokkal több álláshirdetéssel találkozom, mint korábban, nagy részük releváns is (az már más kérdés, hogy sokszor egyszerű magyar-angol fordítási hibák miatt kínál fel hülyeségeket az algoritmus), viszont a hirdetések minősége egy fokkal sem jobb, mint amiket eddig, a portálon kívül láttam. Ha negatív akarok lenni: ugyanabból a sz*ros vödörből merítek, csak nagyobb kanállal. De nem akarok negatív lenni, inkább ráfogom arra, hogy a LinkedIn nem az én szektoromról szól.
        De ha fogékony vagy arra, hogyan muzsikál az eljárásod egy olyan álláskeresőnél, aki nagyon nem a fent felsoroltak közé tartozik, privátban szívesen mesélek róla, aztán lehet, hogy majd be tudod építeni egy későbbi posztba. Mindenesetre a módszer működik, az tény.

        1. jobangel
          mondta:

          Gratulálok!

          És igen, köszönöm a felajánlást, szívesen veszek élménybeszámolót a jobangel.hu@gmail.com címen. Előre is köszönöm!