Búcsúlevél a kollégáknak

Búcsúlevél a kollégáknak

Az utolsó nap teendői közé tartozik a búcsúlevél megírása is. Úgy gondolom, erre érdemes külön is kitérni, mert láttam már suta és nagyon sikeres próbálkozásokat is.

Körbeküldhetsz külön a kollégáknak, és külön a vezetőknek egy-egy e-mailt, de csak akkor, ha olyan mondanivalód van, ami a jövőre nézve is pozitív.

A sértődöttségből írt levelek nem segítenek rajtad hosszútávon, a pillanatnyi elégtétel érzete pedig gyorsan elillan, és egyébként a karrierednek sem tesz jót, ha hisztis, kicsinyes emberként búcsúzol. Ha nem érzed úgy, hogy szívesen írnál szép szavakat, inkább ne írj semmit, csak köszönj el szóban, csak azoktól, akik tényleg fontosak neked.

A kollégáknak írt levél vázlata kb. ilyen, ezekből a témákból érdemes válogatni:

  • a mai az utolsó napod
  • köszönd meg nekik, hogy segítettek, és reméled, hogy te is segíthettél
  • az elmúlt x év alatt mennyi mindennel lettél több általuk, reméled, te is értékes tapasztalatokkal gazdagítottál másokat stb.
  • ha úgy gondolod, hogy jó ötlet, írj a jövőbeli terveidről: ha pl. egy saját vállalkozást indítottál, ami a jelen cégednek nem versenytársa, akkor egy mondatban leírhatod. Lehet, hogy ők vagy ismerőseik lesznek az első ügyfeleid?
  • Ajánld fel segítséged a jövőbeli munkájukhoz, keressenek, ha úgy érzik, te tudsz segíteni.
  • Add meg privát elérhetőségeidet, Linkedin profilod linkjét
  • kívánj sok sikert a további munkához

Egy ilyen levélben akár név szerint is megszólíthatsz embereket, akiknek külön megköszönnél valamit. Pl. annak, aki az első itt töltött napjaidban segített.

Ha egy búcsúpohárra is összeülnél a kollégákkal, írd meg hol és mikor tervezed.

A vezetőknek:

  • köszönd meg a lehetőséget, hogy x évig itt dolgozhattál, köszönd meg a támogatásukat (iróniának itt nincs helye! Ha nem érzed, hogy köszönetet kell mondanod, ne írj ilyen levelet)
  • ajánld fel a jövőbeli együttműködés lehetőségét (ha van)
  • ajánld fel segítséged a jövőbeli tevékenységükhöz
  • kérd meg őket, hogy vállalják a referenciaszemély szerepét, ha szükséges
  • Linkedin profil, privát elérhetőségek megadása itt is jó ötlet
  • kívánj sok sikert a további munkához

Ha őket is szívesen látod a búcsúpoharazásnál, írd meg, hol és mikor tervezed.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Válasz jobangel hozzászólására

Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Mások mondták:

  1. Cica7
    mondta:

    @room_101:

    Igen és meetingnek álcázott felmondásról is hallottunk már.
    Céges autót azonnal átadó és kétféle felmondást gépeltek a delikvenseknek…
    Na az azért durva volt, mert üzleti tervszámokat teljesítő, régióigazgatókról volt szó. Ők is pereltek ezerrel.
    Vagy ugyanazon cégnél dolgozó házaspárt is lazán egyszerre lapátra tették.:((

  2. room_101
    mondta:

    @jobangel:
    Pedig nem is igazán fűnyírós volt a dolog, illetve össz szervezet szinten igen, de a csoportokban már tényleg a leggyengébbek kerültek lapátra.
    És ahogy írtad, igen, volt olyan elküldött, aki perelt, és kapott 8 millát peren kívüli egyezség keretében. Azóta jól menő romkocsmatulajdonosként éldegél ebből.

    A nagyvezír, aki kitalálta az egészet, azóta a multi más országbeli leányánál építi a karrierjét tovább.

  3. Cica7
    mondta:

    @Dr_utcai_arcos:
    Elég kiábrándító a helyzet. 🙁 Normális melóhoz költöznöm kellene 220 km-t, de nem tehetem meg.Így próbálkozom helyben. De sajnos megyaz idő is, ami megint nem nekem dolgozik.:(
    Bocs, nem szeretnék off lenni.

  4. jobangel
    mondta:

    @Dr_utcai_arcos: Ebben azért benne van, hogy nagyon sokan még mindig azzal mennek el egy-egy cégtől, hogy nincs előrelépési lehetőség. Szóval nem egyszerű ez egyik oldalról sem.

  5. Dr_utcai_arcos
    mondta:

    @Cica7: ó b+. „Sajnáljuk, de nem önre esett a választásunk, mert szerintünk (WTF??) nem illik bele a jövőbeli karrierterveibe.” Na baszki, ezeknek már nemcsak HR idiótakérdés listájuk, hanem kristálygömbjük is van. Teljesen együtt tudok veled érezni :(.

  6. Cica7
    mondta:

    @jobangel:

    Átolvasgattam az anyagot, hasznos is.
    Csak a hr-t nem érdekli, néha nagyon megalázóan is tudnak interjúztatni, volt ilyenben is részem. Ha meg egy felső vezető interjúztat,akkor a félelme erősebb, mit az, hogy felvegyen egy szakmailag megfelelő szakembert, akár beosztottnak.

  7. Cica7
    mondta:

    @jobangel:

    Köszönöm, hogy válaszoltál.
    Nincs gond a büszkeséggel, kétszer építettem karriert, a béka feneke alól ismét, csak az a tapasztalatom, hogy ilyenkor félnek a munkaadók is , hogy nehogy már egy szakmailag alkalmasabb ember kitúrja őket a székükből,ha már megmelegedett, ezért inkább fel sem vesznek.
    Jelenleg alábbadtam, nehezen, de felvettek, de lelkileg nehéz kezelni a mindennapokat.:((

  8. diktatorikus kleptokrácia
    mondta:

    Kedves kollégák, barátok, tisztelt partnerek,

    A lehetőséget megragadva ezúton közlöm, hogy a mai nap, xx yy. az utolsó munkanapom a Zzzz cégnél.
    Életem szakmailag értékes és érdekes szakasza zárul ma, s ezúton szeretném megköszönni az együttműködést, s mindazt a segítséget, amit kaptam.
    Remélem, a jövőben is kapcsolatban maradunk.
    A legjobbakat kívánva,
    satöbbi

  9. jobangel
    mondta:

    @Cica7: Tényleg nem egyszerű, de nem is lehetetlen.
    Ha a lakóhelyeden nem találsz, és felmerülhet a költözés, akkor költözni kell. Ha ez nem kivitelezhető, akkor egyfelől vezetői álláskeresés:

    jobangel.blog.hu/2013/08/21/vezetoi_allaskereses

    Vagy alábbadni, de nem úgy, hogy „letagadod”, ami volt, hanem bevállalni az alábbadást. Erről meg itt írtam:

    http://www.cvonline.hu/blog/2015/karriertanacsok/visszalepes-vagy-uj-lehetoseg/5076

  10. Cica7
    mondta:

    Nem egyszerű a munkahely keresés/váltás..:(
    Milyen megoldások vannak arra, hogy ha valaki vezetőként dolgozott,de nem talál a lakóhelyén olyan jellegű munkát, de alacsonyabb pozícióba sem nagyon akarják felvenni? Végzettségeket le lehet tagadni, de ha valaki sok évet eltöltött a szakmájában, azért sokan ismerik a múltját…

  11. jobangel
    mondta:

    @room_101: ezért nem szabad fűnyíróelvű leépítést csinálni, főleg nem bizonytalanságban tartani a dolgozókat. Majd megtanulják… Ráadásul így el kellett kezdeni ugyanazokra a pozikra embereket keresni, és a kirúgottak esetleg ezt látva be is perelhetnék őket, hamis indokú kirúgás okán… Ezzel az „ügyes” cég nemcsak kiásta a sírgödrét, de bele is ugrott, és bőszen lapátolta a fejére a földet. Szomorú, hogy ennyi dilettáns van menedzsment területen.

  12. room_101
    mondta:

    Az emlékezetes, mikor egy bejelentett leépítés hatására nagyon sokan elkezdtek új állást keresni, de jópárnak csak a leépítés utáni hetekben sikerült helyet találni. Így aztán a jól lecsupasztott szervezetet még vagy 30% otthagyta. Nem írtak ugyan sértődött búcsúlevelet, de látni kellett volna a főnökség meg a HR-esek arcát, amikor a maradó kollégák (kár)örömünnepet ültek a pluszban távozók láttán.

  13. jobangel
    mondta:

    @Bambano: Így már én is. Ezért érdekes a referenciaszemély kérdése is mindig. Akiről azt hinné a jelölt, hogy oké lesz, az nem oké, akit meg „végső esetben lehet hívni”, az adja a tuti jó referenciát.

  14. Bambano
    mondta:

    @jobangel: én már jártam úgy, hogy akikkel sosem dolgoztam, azok segítőkészek voltak, mikor kirúgtak, akikért meg kihajtottam a belem, azoktól lovat kaptam részletre. jobb esetben…

  15. jobangel
    mondta:

    @padlogaz: Nem tudom, laposka-e. Kilépett egy ismerősöm a cégétől, nem csinált még ilyet, fogalma sem volt, mit hogyan kell. Ezért foglalkoztam most kicsit a témával, segítve neki is, másnak is. E vázlat alapján írt levélkét, hétvégén isznak egyet. Félt, hogy megharagszanak rá, mert elhagyja a süllyedő hajót. Jól akarta csinálni, erre kért tanácsot. De alaptalan volt a félelme. Szóval, neki biztosan bejött.
    Van, akinek még nincs is Linkedin profilja… Az is életszerű, meg sokminden más is. Ezért nem is szeretem az „életszerű” kifejezést.

  16. After four and a half intense and wonderful years as CEO of Groupon, I’ve decided that I’d like to spend more time with my family. Just kidding – I was fired today.” – Andrew Mason, founder and former CEO of Groupon

  17. padlogaz
    mondta:

    Hat nem tudom, kicsit laposka ez a poszt, nem?
    Azt hittem, hogy ad egy-ket otletet, hogy legalabb minimalisan mas legyen, mint a folyamatosan erkezo, hihetetlenul sablonos bucsulevelek…
    …es mennyire eletszeru, hogy X ev utan sem linkedin ismerosok a kollegaim?!

  18. Dr_utcai_arcos
    mondta:

    @Pacifül: Csak tudod, nem mindegy, hogy te egy emberként, vagy egy hozzá hasonló féregként távozol. A nagy emberek felül tudnak ám emelkedni kicsinyes sértődöttségeken. Nekem is lett volna okom a főnököt és a HR-est is elküldeni melegebbre, de kezet fogtunk és sok sikert kívántam nekik a továbbiakhoz.

  19. szigetpárti
    mondta:

    @maxval bircaman megbízott szerkesztő: Így van, a munkahely az munkahely, nem kell minden ismeretlentől elbúcsúzni, meg mindenhez hozzászólni.

  20. Dr_utcai_arcos
    mondta:

    @jobangel: na azt azért ne felejtsd el, hogy őt nem is szerette senki. Csak muszájból került a levelekre…

  21. Pacifül
    mondta:

    @Doline: @Tyrion Lannister of Caster:
    Valszeg a csop.vez. is hasonlóan kicsinyes és aljas gesztusokkal igyekezett felejthetetlenné tenni a munkanapjait.

    Akció-reakció…

  22. Tyrion Lannister of Caster
    mondta:

    @Doline:
    Micsoda kicsinyes „gesztus”…

  23. Doline
    mondta:

    Igaz én nem írásban tettem és valójában egy szót sem szóltam, de még 7 év után se illant el az elégtétel érzése. Még mindig kélyesen vigyorgok, amikor eszembe jut ahogyan a csoportvezetőm felált, kinyújtotta a kezét és mosolygott. Én fapofával néztem pár másodpercig őt, aztán a kinyújtott kezét, majd megint őt a szemébe bámulva, aztán megfordultam és kényelmesen megfontolva kisétáltam az irodából….

  24. Zsuzsi2626
    mondta:

    Szerintem az a legjobb, ha csak azokat tesszük rá akik közvetlen kollégák.
    A búcsú-sütit is csak olyanoknak kínálom akikkel tényleg együtt dolgoztam….

  25. jobangel
    mondta:

    @maxval bircaman megbízott szerkesztő: Az úgy tényleg idegesítő. Ezért kell célzottan azoknak küldeni, akik számára nem vagy érdektelen. Akivel sosem dolgoztál, max. a liftben köszöntél neki, attól miért búcsúzkodnál?

  26. maxval bircaman megbízott szerkesztő
    mondta:

    Buta szokás ez.

    Különösen idegesítő nagy munkahelyen, ahol hetente 10 köremail érkezik elmenő kollégáktól.

    Én úgy mentem el mindenhonnan, hogy egy hangot se hallattam. Akinek számítottam, az úgyis észreveszi, hogy már nem vagyok. Akinek meg nem, azzal minek tudatni?