A válság sztárszakmája: Az üzletkötő

A válság sztárszakmája: Az üzletkötő

Vagy értékesítő, ügyfélkapcsolati menedzser, sales … sokféle néven fut ez a munka, de a lényege tömören összefoglalható: el kell adni valamit valakinek.

Az, hogy a munkát keresők közösségi oldalakon megjelenő posztjaik végén szinte rendszeres, hogy „eladni semmit nem akarok”, és a tény, hogy a munkamorálunk még mindig leült munkaórákban méri a munkát, valamint hogy a jutalékos fizetés sok helyen átveréses-ügyeskedéses tevékenység cégeknél, nem tesz jót az értékesítés megítélésének.

Pedig, válság idején az értékesítők lesznek a leginkább keresett emberek. Kell az üzlet, kell a bevétel, és stratégiát alapítani csak erre lehet. Egyik kedvenc volt főnököm mondása szerint: tisztelet a bevételnek!

Kelleni fognak a JÓ értékesítők.

A toborzóknak még tanítani kell, milyen a JÓ értékesítő, pl. a nagydumás szerencselovag (akikről itt értekeztem kicsit a szervezeti problémák taglalása alatt), vagy az „ügyes”, aki eladja a hóembernek a szaunát nem JÓ értékesítő.

A közhiedelemmel ellentétben a minden hájjal megkent, ajtón kidobott, de ablakon bemászott értékesítő sem JÓ értékesítő.

Az sem, aki ingyen ad mindent, meg az sem, aki a csokifagyi mellé kéretlenül is ad ajándékba pisztáciát, pedig azt nem is szeretem. Kedvenc lúzer értékesítőm autót akart eladni nekem ajándék gyereküléssel, pedig mondtam, hogy téli gumiabroncsnak örülnék. Akkor még értekezett kicsit az gyerekülés fontosságáról, végül csak felvilágosítottam, hogy nincs olyan korú gyerekem, akinek kellene… Gyors egymásutánban sokféle színben pompázott a feje a következő másodpercben… Azaz, sose feltételezz semmit a vevőről!

Az értékesítői álláshirdetések is alkalmazkodnak ehhez a félelemhez:

– vagy fájdalmasan direktek olyan szövegekkel pl., hogy „Szereti, ha az átlagot jóval meghaladó elvárásokat támasztanak vele szemben, és cserébe az átlagot jóval meghaladó emberi megbecsültségben, elismerésben részesül!” (ez komoly, valaki leírta álláshirdetésben!),

– vagy annyira semmitmondóak, hogy még azt sem merték leírni, hogy el kéne adni náluk valamit („ügyfelekkel való napi kapcsolattartás”). Ezzel aztán olyan embereket találnak, akik azért vállalják el ezt, mert nem jött más ajánlat, és ezért is fizetnek valamicskét. De ez senkinek sem jó.

Hivatalos munkám szerint huszonéve értékesítő (sales) vagyok, mindenféle cégeket (multit, kkv-t, startupot), pozíciókat (AM, KAM, BDM stb.) megjártam, és sokszor az is feladatom, hogy partnercégek értékesítőivel működjek együtt, ebből nem kevés jó és rossz élmény is kijött.

Az álláskeresés, mint eladási tevékenység a jobangel-szemlélet alapja, akár önéletrajzot írunk, akár jelentkezni akarunk álláshirdetésre (vagy kihagyni azt), az mind egy értékesítő szemléletét tükrözi nálam. Meg a kudarckezelés is, meg a teljesítményorientáltság is.

Amikor értékesítői állásra pályázni vágyó álláskeresővel találkozom, akkor is hatékony ez a tudás. Bizony sokakat eltanácsoltam már a szakmától, mert sokkal hatékonyabbak tudtak lenni valami rokon területen (pl. értékesítés-támogatás, ügyfélkezelés, projekt menedzsment, koordinációs munkák – mindig gyanús, amikor egy értékesítő azt írja magáról, hogy ő precíz 🙂  És sokakat meg belevittem, mert nem tudták, hogy amit tudnak, az annyira értékes, hogy értékesítőként többet kereshetnek, mint abban a pozícióban, amiből épp állást kerestek.

Ami miatt álláskeresési tanácsadásra volt szükségük, az a strukturált értékesítési tudás hiánya. Tudtak ők sokmindent, de sosem rendszerezték ezt a tudást magukban, és így állásinterjún sem tudtak összeszedetten beszélni a szakmai hozzáállásukról. Tudtak ők értékesíteni, csak önismeret, öntudat hiányában magukat nem tudták jól eladni. Ráadásul azt a fajta értékesítést, ami cégeknek általában kell (B2B, B2C), iskolákban elavultan tanítják (ha egyáltalán), álláskeresést meg sehogy sem tanítanak. Maradnak még a céges értékesítő kurzusok, vannak jobbak-rosszabbak, attól függően, hogy melyik cég melyik HR-ese milyen értékesítést oktató képzésbe futott bele és mennyire volt ebben tudatos. Majd a tanultakat mennyire engedték használni a cégnél a kereskedelemért felelős vezetők…

Miért jó értékesítőnek lenni?

  • Home office-ból is végezhető
  • Teljesítményarányos jövedelem – nem az számít, mennyi munkaidőt ültél le, hanem hogy mennyi eredményt termeltél
  • Kötetlen munkaidő – van időd mindenre, ha jól tervezel
  • Sok szakmai, üzleti kapcsolat – ugye tudjuk, hogy ez pont kell az álláskereséshez is…
  • Megbecsültség – jó cégnél valóban úgy tekintenek rád, mint a cég legfontosabb emberére
  • Változatos munka – nincs két egyforma ügy, nincsenek rutinok
  • Fejlődési lehetőség – az eladandó termék, szolgáltatás törvényszerűen fejlődik. Tehát te is.
  • Sok anyagi megtakarításod lesz (ezt majd a hátrányoknál kifejtem…)

És vannak hátrányai is…

  • Teljesítménykényszer – nincs kifogás, ha kell az üzlet, menni kell utána. Törött lábbal, influenzásan, bárhogyan. Ha határidő van, akkor határidőre legyen kész az anyag. Az legyen kész, amit az ügyfél kért, nem más. (Érezhető az analógia az álláskereséssel?)
  • Kötetlen munkaidő – akkor dolgozol, amikor kell: hajnalban, éjszaka, hétvégén, konferencián, ebéd közben stb. Tervezéssel sokat tudsz ezen enyhíteni.
  • Ingadozó bevételszint – van a vetés meg az aratás ideje, szezonális termékek, szolgáltatások esetén ez kifejezetten látványos, és sok tervezést is kíván. Na, ezért lesz sok megtakarításod! 🙂
  • Szétforgácsolódás veszélye – egy idő után külön erőfeszítést kíván, hogy jól priorizálj a feladatokban. A rekordom eddig egy 127 elemű feladatlista volt külön szoftverben vezetve (mostanság erre Google Keep-et ajánlok, mint legegyszerűbb megoldást), és gyakorlatilag ez az alkalmazás mondta meg nekem, mit kell csinálnom. Érdekes érzés, és érdekes megtalálni belőle a kiutat (ennek is megvannak a trükkjei)
  • A saját korlátaid megtapasztalása – egyszercsak rájössz, hogy a nap neked is csak 24 óra, és még alvásigényed is van
  • munkaügyi gondok – a munkáltatók egy része legkönnyebben az értékesítőjét veri át. Arra is megvannak a módszerek, hogyan ismerd fel és kerüld ki a csapdákat

A legfőbb előny: tanulható

Sokan azzal utasítják el az értékesítői, üzletkötői munkát, hogy „neki az nem való”, „ő nem olyan személyiség”, „ő nem szeret tukmálni”. Pedig ez is tanulható, tukmálni meg nem kell.

Van egy jól leírható módszer, amit követve biztosan lesz siker (kudarc is, igen, ne legyenek illúzióink). Pont úgy, mint az összes többi munkánál, kell tárgyi tudás: ez az eladandó termék/szolgáltatás ismerete, jogi ismeretek, logisztikai, marketing, HR és vállalati-szervezeti ismeretek, pénzügyi és számviteli legalább alapszintű ismeret és kell hozzá kitartás – és emellett brutális tudatosság és kontroll a saját tevékenységed felett. Ez utóbbin szokott egyébként az álláskeresések sikere is elcsúszni. A tudatosság és önkontroll hiányán.

—————–

És ha mindezt meg is akarod tanulni, az első lépést most meg is teheted:

Regisztrálj a Shiwaforce Zrt. által támogatott, ezért nekik köszönhetően ingyenes Jobangel webinarra itt!

2020. április 21-én, 17:00 órától

élő előadás keretében mesélek neked mindarról érthetően és használhatóan, amikkel itt most dobálózok: AM, KAM, B2B, B2C, BDM, ESR, FSR, inside sales, pipeline, follow-up, hunter, farmer. Termékértékesítés, szolgáltatásértékesítés, megoldásértékesítés, azaz B2B lépésről lépésre. Ha kezdő vagy, legalább tudással felvértezve kezdheted, ha fásult haladó vagy, most új erőre kaphatsz!

Mindezt, ahogy szoktam: gyakorlatias hozzáállással, működő, konkrét lépésekről mesélve. Hogyan vesszük fel az ismeretlen ügyféllel a kapcsolatot, hogy szeressen is, hogyan NEM tukmálunk, hogyan kérdezünk, kit kérdezünk, mihez kezdünk egy többezer fős szervezettel, ha el akarunk ott adni valamit?

Érdekel? Regisztrálj most, itt!*

*Regisztráció után egy Zoom linket fogsz kapni, amire az adott időpontban kattintva bejutsz a webinarra. Okostelefonról is működik!

Írj te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Mások mondták:

  1. Balfredo Alfredo
    mondta:

    @jobangel: Időközben multicégek hazai leányvállalatai százszámra bocsájtottak el embereket. Lehet, hogy belőlük is üzletkötő lesz? Természetesen olyan, aki nem szerződik rossz termék eladására.

  2. Balfredo Alfredo
    mondta:

    @Jobangel:
    Időközben multicégek hazai leányvállalatai százszámra bocsájtottak el embereket. Lehet, hogy belőlük is üzletkötő lesz?

  3. jobangel
    mondta:

    @aefzuj: A beosztotti lét inverze a vállalkozói. Arra is pont minden igaz, amit elmondtál, ha azt keressük, mi miért nem jó.

  4. aefzuj
    mondta:

    Jó szar meló ez is. Részvétem mindenkinek, akinek ez jut.

    Egyébként lehet életcél bármilyen hasonló beosztotti munka? Milyen életcél a vagyoni javak és az anyagi “jólét” kergetése hitelekkel a nyakban úgy, hogy közben a főnök/ügyfél érdekei szerint kell operálni és neked csak az alamizsna jut? Nem egy önmegvalósító kiteljesedés ez sem. Ahogy a munkák többsége soha sem lesz az.

    A munka a többségnek csupán egy eszköz a megélhetés biztosítására. Nem sokban különbözik a klasszikus rabszolgaságtól, talán a szabad akarat illúziója nyomokban megtalálható benne. Cserébe viszont a saját létfenntartás megoldása is feladat, nem csak a profit termelése. Jó nagy zsákutca ez is.

    Hajrá!

  5. Mérnök az utcáról
    mondta:

    @Online Távmunkás: Vagy inkább telefonos házaló.

  6. jobangel
    mondta:

    @30 év tapasztalat: rossz termék eladására nem szabad szerződni. Ugye tipikus, mikor szegény biztosítási ügynököktől visszaveszik évekre visszamenőleg a felmondott szerződések jutalékát… Mondjuk én, ha azt hallom, hogy negyedéves elszámolás, már nem is érdekel. Havi elszámolás legyen, mert árfolyamváltozástól kezdve egy csomó dolog miatt nem mindegy. És legyen olyan jutalék, hogy minden eladott darab után jöjjön jutalék. Az is egy nagy aljasság, mikor azt mondják, hogy pl. 70% targetteljesítés alatt nincs jutalék – és persze úgy hozzák ki a targetet, hogy ez ne történjen meg, vagy az utolsó szerződést, ami kellene hozzá a hónapban kicsit elfektetik stb. Sok mocskos trükköt láttam-hallottam már, ezekre oda kell figyelni.

  7. jobangel
    mondta:

    @Bambano: 1. nem kėnyszer. 2. Webinar és nem videokonf. funkció. Ha valami adat szivárogna, az csak engem érintene. 3. Professional fizetős verzió, nem az ingyenes.

  8. Bambano
    mondta:

    amennyi adatvédelmi disznóság derült ki a zoomrol mostanában, ilyet használni, másokat erre kényszeríteni elég meredek ötlet.

  9. 30 év tapasztalat
    mondta:

    @jobangel:
    “Az értékesítési munka mindig jutalékos munka, ez benne a jó.”
    Ez nem igaz. Nem mindig jutalékos és nem mindig jó ha jutalékos. Ha egy cégnek gyenge rosszul eladható terméke van akkor kevés a jutalék, ha válság van és a termék nem megfelelően értékesíthető kevés a jutalék. A normális cégeknél úgy működik a rendszer, hogy van egy magas alapbér és ehhez kapcsolódik egy forgalmi bónusz ami negyedévenként kerül kifizetésre. Így biztonságban van a képviselő és a cég is egyre magasabb forgalmat tud elérni.
    Nagyon jó oktatások és tovább képzések vannak, ahol magas szinten képezheti magát a képviselő. Ráadásul most már úgy működnek a tanfolyamok, hogy egy előzetes felmérés alapján egyénre szabottan folytatják le a képzést. Akinek nincs affinitása az értékesítéshez azt erre nem lehet megtanítani, legfeljebb arra lesz jó hogy egy élelmiszerboltba felvegye a megrendelést.

  10. 30 év tapasztalat
    mondta:

    @Zabalint:
    Szia,
    Nagyon szívesen válaszolók a kérdéseidre.
    Mindig kiskereskedelmi, nagykereskedelmi, kivitelező cégeknek értékesítettem. A lényeg az, hogy egy külföldi cégnek van Magyarországon egy leányvállalata és azon keresztül vagy közvetlenül vagy nagykereskedő segítségével értékesítik a terméket. De dolgoztam olyan cégeknél is akiknek Magyarországon van gyára. A kommunikációs csatorna minden esetben személyes. Mert a legfontosabb, hogy Önmagát kell elfogadtatnia a partnerrel. A fogyasztónak nem adok el, csak nagykernek, kiskernek, kivitelezőnek.Kapcsolatban vagyok tervezőkkel is. Ezen kívül oktatásokat tartok a nagykerek képviselőinek, szerelőknek és ha igénylik a kiskerekben dolgozóknak.A terméket soha nem tukmáljuk. Egy igény felmérés után a partner számára a legmegfelelőbb árut javasoljuk. Az első időszakban mindig olyan céget kerestem akik minőségi felső-közép vagy drága terméket forgalmaznak. A 2000-es évtől már én válogathattam az ajánlatokból. Jelenleg egy Közép-Európai cég magyar leányvállalatánál dolgozom. A gyárainkból a nagykereskedőkön keresztül történik a kiskerek és a kivitelezők kiszolgálás. Én ugyan úgy járok a kiskereskedésekbe mint a nagyker képviselője. Katalógusokkal szakmai, műszaki és értékesítési tanácsokkal látom el Őket illetve a reklamációkat is én intézem ha van. Minden kereskedőnek más, más igénye van. Van aki olcsó de megbízható terméket szeretne. Van aki a drágább különlegesebb és magas minőségű árut kedveli. Ezen kívül még sok más igény is van amit figyelembe kell venni. Szállítás, árrés, bemutatóval támogatás, garancia, reklamáció kezelés, vevőszerviz.
    Jelenleg közel 500 vevőkapcsolatom van. A 30 év alatt több mint 800 céggel alakult ki kapcsolatom van olyan akivel több mint 20 éve dolgozom együtt.
    Ha még van kérdésed írjál, szívesen válaszolok.
    Ha van még kérdésed szívesen válaszolok.

  11. Zabalint
    mondta:

    @30 év tapasztalat:
    Business to business az más tészta, de fogyasztóként nem igazán tudom elképzelni azt a szituációt, amikor értékesítő hatására vennék bármit is úgy, hogy nem lennék egy jó nagy balek. Ha nem “porszívő ügynök” vagy, akkor konkrétan mit jelent a te esetedben az értékesítés? Nem az érdekel, hogy mit, hanem hogy milyen kommunikációs csatornákon, fogyasztónak vagy cégnek, milyen módszerekkel, ha nem tukmálással?

  12. 30 év tapasztalat
    mondta:

    @AZ A BAJ…HOGY BE SE JÖNNEK:
    Ha tudsz olvasni és szöveget értelmezni akkor olvashattad, hogy milyen termékeket értékesítettem és értékesítek. A pénzügyi és a biztosítási terület mindig távol állt tőlem.

  13. jobangel
    mondta:

    @Zabalint: Az értékesítési munka mindig jutalékos munka, ez benne a jó. Persze megfelelő alapfizetés mellett, teljesítményt komolyan értékelve, nem ügyeskedve a fedezetekkel, listaárakkal meg a marginokkal, plánesőt nem az elszámolással.

    A jelentkezők jórészének pont azért kényszer, amit a posztban is írtam: mert sosem tanultak eladni, mert kb. nincs hol megtanulni iskolarendszerben. És ha olyan környezetbe kerül, akkor meg jönnek az amerikai sales kingek, akik magyar viszonylatban használhatatlan módszereket írnak le, és aki megpróbálja nálunk használni, az bizony nem lesz sikeres, mert őt fogják nyomulós, tukmálós, pióca értékesítőnek tartani. Jogosan.

  14. Zabalint
    mondta:

    @Molnár András:
    “kényszerszakma?
    Már a válság előtt is ezt csináltam, az előző válságnál is ezt csináltam.
    Köszönöm, jól megvagyok.”

    Vagyis neked nem kényszerszakma. De a válságban az álláshirdetések fele jutalékos értékesítői munka, így a jelentkezők többségének kényszer. Nek sztárszakma.

  15. AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK
    mondta:

    @30 év tapasztalat: Véletlenül nem a Brokernet jófej, ambíciózus csapatához tartozol? ( Ha még létezik egyáltalán ez a fos..)

  16. jobangel
    mondta:

    @Mester.Tamás: Két óra alatt annyit érek el, hogy beleszeret, vagy elszalad ettől a szakmától. Nyilván, amit valaki 20-30 év alatt szed fel, azt nem lehet megtanulni 2 óra alatt. De legalább tudja, hogy mit nem tud, mit kellene még tanulnia. Vagy, ahogy írtam, tud ő mindent, csak nem tudja rendszerezni a tudást. És persze ne feledjük, az üzletkötő legfőbb értéke a kapcsolatrendszer, azt tényleg nem lehet tanulni, ahhoz sok év kell. De láttam már olyat is, akinek sokév alatt sem volt kapcsolatrendszere, mert a follow-up kimaradt a tevékenységei közül.

  17. Mester.Tamás
    mondta:

    @Molnár András: @Túl sok felhasználó:

    Pontosan, no de itt most keverednek a fogalmak:
    a _JÓ_ értékesítőket, aki jelen helyzetben is képes számokat hozni, meg kell becsülni és valószínűleg váltás esetén sem kell sokáig keresnie.
    Na de az ilyen 2 órás gyorstalpalók miről szólnak? Mint egy OVB ügynök, aki két hete még hentes, lufiárus a Városligetben vagy éppen felszolgáló volt a sarki lebujban, de egy 3 alkalmas szeminárium után már királyi módon átlátja az értékpapír-piacot, biztosítási piacot és máris tudja, hogy a következő 30 évben mibe kell neked fektetned a pénzedet.

  18. Túl sok felhasználó
    mondta:

    Azért az látszik a kommentekből, hogy sokan elfelejtik: nagyon sok munkának van eladás része. Ha egyéni vállalkozó vagy, akkor a saját szolgáltatásodat kell eladni. Ha pincér vagy, akkor az ételt/italt adod el. Ha fodrász, akkor a hajvágás mellé felajánlod jó pénzért a fejmasszast… Ha máskor nem, akkor allasvaltaskor kell eladnod – saját magadat. Minden az eladásról szól: vagy terméket, vagy szolgáltatást kell ahhoz eladni, hogy pénzünk legyen. Az nem elég, hogy valamit előállítunk: ha nem adjuk el, akkor senki nem fizet érte.

    Szóval aki ekézi ezt a szakmát, az nagyon nem látja át a világot.

  19. Örömhernyó
    mondta:

    @Online Távmunkás: A járványra gondoltam, a válság alján valóban senkinek nem lesz munkája, csak az ügyvédeknek (sok válás, munkaügyi vita) és a végrehajtóknak, követeléskezelőknek.

  20. Molnár András
    mondta:

    @Zabalint: kényszerszakma?
    Már a válság előtt is ezt csináltam, az előző válságnál is ezt csináltam.
    Köszönöm, jól megvagyok.
    Kényszerszakma? Mert a mekibe krumplit sütni valós életcél? Benzinkúton shop eladónak lenni? Bkv ellenőrnek?
    Irodába adatrögzítőnek? Ezek mik, ha nem kényszerszakmák, és ami mégrohadtabb, kényszermelők?!
    A különbség annyi, hogy ebben még most is van lehetőség.
    De ha kényszerszakma is lenne, még mindig jobb, mintha otthon ülne valaki, és a segélyt várná.

  21. Online Távmunkás
    mondta:

    @Mérnök az utcáról: Az nem üzletkötő, hanem call centeres.

    @jobangel: Ezzel a listával kizártad a magyar vállalkozások legalább 90%-át.

    @Örömhernyó: Ez még nem a válság alja, az igazi válság még előttünk áll, amikor nem tízezrek, hanem százezrek lesznek munkanélküliek és már se ételfutárt, se webshopos házhozszállítót nem keresnek…

  22. 30 év tapasztalat
    mondta:

    @kolomparlole1114:
    Nem csak ilyen van. A 30 év alatt egy ilyennél sem dolgoztam. Ki lehet válogatni, hogy hova menjél dolgozni. Voltam egy cégnél meghallgatáson, előtte természetesen tudtam, hogy kínai termékekkel foglalkoznak, de azok közt is vannak jó termékek. Egész jól ment a meghallgatás, a végén kérdezhettem én is. Kíváncsi voltam a reklamáció kezelésre és a reklamációk arányára. Még körülbeli adatokat sem tudott mert nem foglalkoztak vele. Ez már bizalmatlanságot keltett bennem. Utána még elmondta a kereskedelmi vezető, hogy náluk a szabadságok úgy működnek, a dolgozok lemondanak a szabadságuk feléről, mert a forgalom a fontos. Soha nem dolgoztam náluk.:))

  23. jobangel
    mondta:

    @kolomparlole1114: Nem tudtam még átnézni Magyarország összes cégét, de már így is találtam nagyon sok, nagyon jó céget (is).

  24. kolomparlole1114
    mondta:

    @jobangel: Olyanhoz lehet csak menni ami van, és hát ebben az országban csak ilyenek vannak. Hiába szeretne az ember egy korrekt munkahelyet. Ezért jobb szólni az álláskeresőknek mire számítsanak, mielőtt álomvilágba ringatják magukat. Itt csak a palimadárra van igény. Aki bepalizik másik madarakat is.

  25. jobangel
    mondta:

    @kolomparlole1114: Olyan céghez ne menj, ahol sz.r termék van, meg olyanhoz sem, ahol trükköznek a jutalékkal, meg olyanhoz sem, ahol 0 Ft+jutalék az ajánlat.
    A termékgyártással kapcsolatban is igazad van, de ott mentsvár a szolgáltatásértékesítés. Persze ahhoz szolgáltatásfejlesztés is kell.

  26. Tíz kicsi indián
    mondta:

    @Mérnök az utcáról: Hát jah, ismerősöm cégénél a főnök a válság kezdete óta küldözgeti a heti eszmefuttatását, hogy a mélybe zuhantak az eladások, de aztán nagy piros betűkkel odaírja, hogy ettől függetlenül az értékesítőknek nyomnia kell. Miért, mit gondol? Az értékesítők eddig hédereztek? Ők nem akarják túlélni ezt az időszakot? Másutt nincs válság? Egy bevétel nélküli cég másra sem vár, csak hogy valami macskajancsi felhívja őket egy ” ” ” szuper ” ” ” ajánlattal?

  27. kolomparlole1114
    mondta:

    “Teljesítményarányos jövedelem – nem az számít, mennyi munkaidőt ültél le, hanem hogy mennyi eredményt termeltél”

    Ezzel csak az a gond hogy a szar termék senkinek nem kell, ha ilyennel házalsz, nem fogsz tudni eladni, amiből részesedésed se lesz. Márpedig jellemzően csak ez van. Főleg Hungarisztánban. Nincs iparunk ami előállítana terméket. Ami van, az nem a miénk, hanem a külföldié, akinek mi csak bedolgozúi vagyunk. Nincs mit rálőcsölni másokra. Amit meg elvárnak hogy lőcsöljünk, az meg a szar kategória, ami senkinek nem kell.

  28. kolomparlole1114
    mondta:

    “Pedig, válság idején az értékesítők lesznek a leginkább keresett emberek. Kell az üzlet, kell a bevétel”

    Eddig nem kellett? Senkinek? Ha nincs válság, akkor is az ingyenpénz kéne mindenkinek.

  29. kolomparlole1114
    mondta:

    “tény, hogy a munkamorálunk még mindig leült munkaórákban méri a munkát”

    És ez kinek a hibája? Nem azé a góréé, aki szerint a homeofficeban csak lógnak az emberek, és csak akkor dolgoznak ha hajcsárkodhatja őket? A pesztrálásra a válasz rendszerint az hogy akkor 4:00-kor fájront van.

  30. kolomparlole1114
    mondta:

    A szajréelpasszoló (eufemisztikusan: üzletkötő) eddig is “sztár” volt a “keressük” rovatban, mindenki ilyet akart, persze csak jutalékos rendszerben. A kockázat az csak az övé, a nyereségen meg lehet osztozkodni. De az a jó ha az ilyenek megszívják, jó bornak nem kell a cégér, a szarnak meg kár.

  31. Mérnök az utcáról
    mondta:

    Nincs is annál jobb mint amikor otthon ülsz munka/bevétel nélkül és felhív egy üzletkötő hogy ajánlata van a számodra.

  32. 30 év tapasztalat
    mondta:

    Az állást hirdető cégnek mindig érdemes utána nézni. Szerencsére az internet korában egyre könnyebb. Sok magyar Kkv-nek fogalma sincs, hogy mi az, hogy üzletkötő v. területi képviselő.

  33. Michel Djerzinski
    mondta:

    jaja, persze, hogy nem kell jelentkezni. Sajnos tele vannak hulladék, kerülendő munkaadó az állásoldalak.

    Talán evidens lehet, de azért megjegyzem a többi olvasónak, hogy érdemes elolvasni a Google-értékeléseket is az adott pályázandó cég kapcsán, még állásinterjú előtt. Ha sok negatív kritika van, akkor célszerű elgondolkodni, és nem rizikózni. A bölcs ember okul mások keserű tapasztalataiból, nem érdemes a saját bőrünkön megtapasztalni azt, ha egy munkahely élhetetlen. Még valami: azokat a gyanús cégeket is érdemes kerülni, ahol időről időre feltűnnek ugyanazok a pozíciók ÉS/VAGY gyakori a fluktuáció, mert sok hasonló típusú álláshirdetésük van egyazon időben…

  34. jobangel
    mondta:

    @Michel Djerzinski: Én egy másik cégnél láttam, de mivel ez egy hubbardi tanítás, ahol ez van, oda nem kell jelentkezni 🙂

  35. Michel Djerzinski
    mondta:

    “vagy fájdalmasan direktek olyan szövegekkel pl., hogy „Szereti, ha az átlagot jóval meghaladó elvárásokat támasztanak vele szemben, és cserébe az átlagot jóval meghaladó emberi megbecsültségben, elismerésben részesül!” (ez komoly, valaki leírta álláshirdetésben!)”

    Jaj, emlékszem! Ez az Allegro Kft volt, egy istenverte hazai kkv, borzasztó terror uralkodik náluk, aki emberszabású, az menekül(t) onnan…

  36. 30 év tapasztalat
    mondta:

    @erkölcsi hulla:
    Az üzletkötők 90%-a nem ingatlanos,nem házaló porszívóügynök és nem biztosítási ügynök ráadásul nem pióca. Aki pióca módjára szeretne dolgozni az nagyon hamar kihullik. Ha te gyártasz egy terméket azt el kell adni és ehhez kell a területi képviselő.

  37. 30 év tapasztalat
    mondta:

    @AZ A BAJ…HOGY BE SE JÖNNEK: Ez egy szánalmas komment egy olyantól aki nem ismeri ezt a munkát. Nem “szirszarokat” kell eladni, ha nem jó termékeket. Én már értékesítettem sört,jégkrémet-mirelitet, lakásdekorációt, konyhatechnológiát, épületgépészetet és szanitert de mindegyik minőségi termék. Minden termék eladásához kell értékesítő.

  38. 30 év tapasztalat
    mondta:

    30 éve dolgozom a szakmában. Szeretem, mert változatos, sok szabadságot és önállóságot ad. Mindig minőségi terméket értékesítek és igen csak eredményes vagyok a területemen. Ha valakinek nincs érzéke ehhez a szakmához és az értékesítéshez az ne akarjon ezen a területen dolgozni. Nem fogja soha megtanulni és jól csinálni.

  39. erkölcsi hulla
    mondta:

    @Örömhernyó: üzletkötő = ingatlanos. Mindkettő pióca

  40. jobangel
    mondta:

    @Túl sok felhasználó: Zoomon lesz, egy okosteló is elég hozzá. Aki regisztrál, kap egy linket, jelszót, és az adott időben be tud lépni.

  41. Örömhernyó
    mondta:

    A válság sztárszakmája az ételfutár, kiskereskedelmi eladó és a jogtanácsos/ügyvéd. Mondjuk jogász nem lesz két hét alatt az emberből. Kimutatások alapján egyedül ezekben a munkakörökben nő a kereslet a munkaerőre.
    Az embereknek nem nagyon van most munkájuk, összehúzzák a derékszíjat, az üzletkötőt elhajtják, mert ha akarnának is venni valamit, nincs rá pénzük.

  42. Örömhernyó
    mondta:

    @AZ A BAJ…HOGY BE SE JÖNNEK: Igen, ez így van. Ahány üzletkötővel találkoztam, mind kényszerből csinálta, amint lehetett továbbállt. Aki igazán gátlástalan és semmihez sem ért ezen a tukmáláson kívül, az persze megmarad üzletkötőnek és elhiszi, hogy ez egy karrier.

  43. AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK
    mondta:

    Nincs szánalmasabb sors egy normális ember számára annál, hogy nap nap után szirszarokat kelljen rásóznia embertársaira. Persze van egy-két lelkiismeret és önbecsülés nélküli véglény, aki számára ez nemhogy nem jelent problémát ,de még karrierként is tekint kártékony tevékenységére.

  44. Túl sok felhasználó
    mondta:

    Azmiaz, hogy Webinar? Úgy értem, milyen infrastruktúra kell hozzá? Vidáman abszolválható egy okostelefonnal, vagy azért kell hozzá legalább egy laptop?

  45. Online Távmunkás
    mondta:

    Szóval minden pozícióban van fejlődési lehetőség az érvelésed szerint, hiszen az nem az értékesítéshez kapcsolódik…
    Egyébként az előnyök és hátrányok többsége igaz a távmunkára, de akár a “mire számíts, ha vállalkozó leszel” című listából is másolhattad volna, annyira nem egyedien csak az értékesítésre igaz.

  46. Zabalint
    mondta:

    Nem sztárszakmája a válságnak, hanem a kényszerszakmája, ilyenkor sokan kénytelenek ilyet elvállalni, akkor is, ha a személyiségük nem alkalmas rá. Persze, biztosan tanulható, de ettől még nem vagyunk egyformák, mindenkinek más a nehéz, az meg hogy meg tud-e kedvelni egy bizonyow munkát, megint személyiség függő